"Propaganda institucional" según el Alcade

El PSOE gasta diners públics per a difondre notícies del seu partit.

En el Ple Municipal d’ahir dilluns, el regidor de Podem Rubén Ferrer, va preguntar si era cert que una pàgina sencera d’un periòdic havia sigut pagada amb diners del pressupost municipal. La pàgina no contenia cap informació institucional, sinó que per contra, incloïa dues notícies elaborades amb finalitats partidistes en les quals s’enaltia la labor de l’equip de govern i de Ciutadans desprestigiant als altres partiodos. L’Alcalde va admetre sense sonrojarse que sí que havia pagat amb diners municipals la publicació de dues notícies que ocupaven una fulla sencera d’un diari.

Resposta de l’Alcalde Robert Raga en ser preguntat pel tema.

Per a nosaltres és clarament un ús dels diners públics per a profit del seu partit. Es veu que la notícia no havia tingut el ressò que ells volien en la premsa i han hagut de comprar una pàgina sencera d’un periòdic perquè li la publiquen. Si el que volien era informar a la ciutadania del que va ocórrer en el Ple, haurien d’haver posat per què van votar en contra de l’esmena de pressupostos que va presentar Riba-roja Pugues, una esmena que convertia als pressupostos en uns molt més socials que els aprovats amb Ciutadans, ja que s’incloïa una partida per a l’adquisició d’habitatge social.

Tota aquesta polèmica ve també al fil de la moció presentada per Riba-roja Pugues de democratització dels mitjans de comunicació públics que va ser rebutjada per la totalitat dels grups polítics, inclosos els partits de l’equip de govern PSOE, Compromís i EU. Pots trobar-la en Proposició de RIBA-ROJA PUGUES sobre Mitjans de comunicació Públics transparents i al servei de la gent. (60/2016/PGRU)

La moció contenia una petició de transparència consistent en la difusió de les notes de premsa que s’envien des de l’Ajuntament adjuntant còpia de les mateixes a tots els grups municipals. En aquella ocasió lamentem que els membres del grup socialista no s’hagueren llegit la proposta, i qualificaren de censura el que només és donar informació a tots els grups del que es fa amb els diners públics.

La prova que aquest article és propaganda és que la “notícia” no apareix en la web del mitjà InfoTuria.

“La publicació de notícies partidistes pagades amb els diners de tots ens ve a donar la raó en la falta de pluralitat de la política informativa que porta l’ajuntament.

Curiosament, la nostra moció els va semblar als socialistes una política informativa ‘franquista’, no adonant-se que el que és realment una política franquista és el No-Do actual en el qual s’ha convertit el facebook, ràdio, i televisió municipal, en el qual o bé apareix l’omnipresent Alcalde o bé s’utilitzen per a intentar desprestigiar la labor d’oposició de Riba-roja Pugues. I ja l’últim en aquest sentit és dedicar diners de publicitat institucional a la propaganda de l’Alcalde, en lloc de potenciar publicacions afavorint el comerç local, els polígons industrials, les festes o el gran patrimoni històric, cultural i natural que té el municipi.

Comprar pàgines de periòdic perquè es publiquen notícies de partit dista molt d’una política democràtica, participativa i igualitària. El PSOE hauria de retornar a les arques municipals els diners gastats en la publicació d’aquesta notícia”. Va finalitzar Rubén Ferrer.

"Propaganda institucional" según el Alcade
“Propaganda institucional” segons el Alcade

Defensa de la moció sobre Comunicació transparent de les institucions públiques en el passat ple de Setembre

Deixa un comentari